Köpinformation
Svenska flaggan
 Kundtjänst (mån-tor 8-17, fre 8-15)0554-40070
Köpinformation
 
Priser
Alla priser är från start angivna inklusive moms. I den övre menyn på sidan kan du välja om du vill se priser inklusive eller exlusive moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakande av felaktig information från våra leverantörer, eller prisändringar på beställnings varor. Vi kontaktar dig om du fått fel pris på din orderbekräftelse och du har rätt att avbeställa varan.

Betalningsalternativ
Genom Svea kan vi erbjuda alternativen nedan.
Kortbetalning:
Betalningen sker direkt i webbshoppen med betal eller kreditkort. Det tillkommer ingen avgift vid detta betalningsalternativ. 
Banköverföring: Betala via din bank med hjälp av Trustly. 
Faktura: Betalningsvillkor är 14 dagar från det att paketet skickas. Ingen avgift tillkommer. Delbetalning finns som alternativ.

Leveranstid
Normalt levereras ditt paket från vår oss inom 1-2 vardagar om varorna finns på lager. Det innebär att du oftast har paketet inom 3-5 vardagar. Om någon vara inte finns på lager så varierar leveranstiden från fall till fall. Vid förseningar kontaktar vi dig via e-post eller telefon.

Frakt
Alla leveranser sker med av oss vald leverantör, normalt genom DHL. Fraktkostnad från 79 kr inkl moms inom hela Sverige för paket upp till 50Kg. Vid beställning av färg/lösningsmedelbaserade produkter (farligt gods, ej spray) tillkommer en farligt godsavgift på 69 kr
Normalt sker avisering genom telefon eller brev.
Paket kvarligger normalt hos ombudet 14 dagar. Outlöst paket debiteras med 250 kr plus kostnad för eventuellt mixad färg.
Det är köparens ansvar att se till att adress telefonnummer och mailadress som används vid beställningen är rätt, och att hämta leveransen hos det ombud eller leverantör som speditören använder.


Transportskador
Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart anmäla detta till transportören. Om denne inte åtar sig skadeansvaret, skall du meddela oss. info@tipro.se eller 0554-40070. Ny produkt skickas när vi fått den skadade i retur. Ev. returfrakt ersätts.

Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det man tagit emot varorna. Ångerrätten gäller alla produkter med undantag för mixade färger och lacker. Varan returneras snarast möjligt dock senast 20 dagar efter mottagandet i ursprungligt skick. Returfrakten betalas av köparen. Efter det att varan anlänt till oss återbetalas hela beloppet som köparen erlagt med undantag av returfrakten. Varorna ska returneras oanvända och i originalförpackning. Om varan är använd eller annan icke usprunglig skada uppstått kommer ett avdrag på returnerad summa ske i enlighet med värdeminskningen.
Bifoga uppgifter för återbetalning, Bankkonto, Bank eller Plusgiro.

Reklamationer
Om en produkt är felaktig eller fellevererad, meddela oss så vi kan hjälpa till med returnering av produkten.

Reservationer
Vi reserverar oss för slutförsäljning och andra bristsituationer som kan uppstå. Vi försöker alltid lösa detta på bästa sätt efter kontakt med er.

Behandling av kunduppgifter allmänna villkor
Du måste vara 18 år för att handla i vår webbshop. När du bekräftat köpet genom att sända iväg din order har du också godkänt våra leveransvillkor och därmed lagt en bindande order. Alla kunduppgifter behandlas strikt konfidentiellt. Alla varor är Tipro AB:s egendom tills vi erhållit full betalning. Falska beställningar kommer att polisanmälas.
Alla personuppgifter som du lämnar till Tipro AB hanteras i enlighet med vår policy för information om behandling av personuppgifter. Efter att du har genomfört ditt köp hos oss kan din e-postadress komma att användas för marknadsföringsändamål. Du har alltid rätt att tacka nej till direktmarknadsföring genom att avregistrera dig. Det görs via en länk som skickas med i e-post och utskick. 

Lojalitetsprogrammet - bonus på allt!
Varje gång du handlar i vår webbshop får du poäng på allt du handlar (förutsatt att ditt konto är berättigad bonuspoäng, dvs ej företagskonto). Hur mycket poäng du får beror på vilka varor du handlar. Vid varje avslutat köp summeras dina inköp ihop och efter 14 dagar får du en utbetalning i form av poäng som du kan se på denna sida. Från utbetalningsdagen gäller poängen i sex månader.

När du så vill, kan du välja att lösa in dina poäng mot en bonuscheck, att använda när du handlar. Lägst antal poäng att lösa in är 1000 poäng. 

För att ta del av lojalitetsprogrammet behöver du registrera dig och se till att vara inloggad vid köp för att se till att dina poäng registreras.
Hur stor bonuschecken är ser du genom att klicka på lojalitetsprogram under 'din sida' när du är inloggad.

(Lojalitetsprogrammet gäller endast för normalkonto, ej företagskonto och endast i webbshop, ej i butik.)

Om du har några frågor om lojalitetsprogrammet kan du alltid kontakta oss!